רוצים שנגיע להעביר אצלכם/ן בית מדרש חברתי?

מרכז ההדרכה של "ממזרח שמש-כל ישראל חברים" מהווה מקום מפגש פיזי, רגשי ורוחני בין זהויות שונות במרחב הישראלי והיהודי. במפגש נעסוק בבירור זהות, במנהיגות עצמית וחברתית, בהרכב החברה הישראלית, ועוד; כל זאת באמצעות פגישה חווייתית, אישית וקבוצתית, עם מקורות יהודיים וישראליים מתקופות שונות וברוח חכמי יהדות ארצות האסלאם.

אנו מאמינות/ים כי באמצעות שינוי התודעה הישראלית הרחבה, ע"י הפרטים והמגוון האנושי המרכיב את החברה, ניתן לעשות שינוי חברתי ולהפוך את המקום בו אנו חיות/ים למקום שמכיל זהויות שונות ומעניק לכולן מקום שווה.

מרכז ההדרכה מספק סדנאות, סמינרים, ימי עיון, קורסים, הרצאות וסיורים- לקהלים שונים ומגוונים: סטודנטיות/ים, א/נשי חינוך, הורים, ש"שינים, מכינות קדם צבאיות, מכינות בוגרות/ים, מדריכים/ות בתנועות הנוער השונות, רבני קהילות, תלמידי/ות תיכון וחט"ב, עובדים/ות סוציאליים/ות, עובדות/ים עם א/נשים בעלי/ות צרכים מיוחדים, משרתי/ות כוחות הבטחון, בני/ות שירות לאומי ועוד.

הסדנאות מותאמות לקהל היעד, ונבנות לפי צרכי המקום ומאפייניו.

אנו פועלות/ים בכל רחבי הארץ- ישנה אפשרות שנגיע אליכם/ן, או שתגיעו להתארח אצלנו (בתי המדרש שלנו ממוקמים בירושלים ובחולון).

צרו קשר- עוד היום, עם סיגל אברהם, מנהלת מרכז ההדרכה, במייל sigal@mizrach.org.il  או בטלפון 058-6518290.

כסלו תשע"ב / 2011

ממזרח שמש > ארכיון ניוזלייטר  > כסלו תשע"ב / 2011

כסלו תשע"ב / 2011

מחאה חברתית ברוח חנוכה- נר דולק או להבה בוערת?

אודליה כרמי

"זה או להקים וועד עובדים או לשרוף צמיגים מול הבית של שטייניץ. אני כבר אדם בוגר, איש משפחה ,עם שני תארים, מקצוע מכובד ותורם אבל כל זה לא מספיק , אני לא סוגר את החודש. שלא תבינו לא נכון, אני עובד קשה, קשה מאוד, בשתי עבודות במקביל,במסירות, שעות נוספות ועדיין השכר שלי נמוך"

ביום חמישי האחרון (23/11/11) התאגדו עובדי ועובדות עמותת "אנוש" לוועד עובדים בהסתדרות. למהלך קדמה שנה של עבודה חשאית במיפוי וגיוס. מטרת ההתארגנות בעמותות "אנוש" הייתה ועדיין,לקדם את זכויות העובדים בעמותה ואת זכויותיהם של המשתקמים , בין שתיהן קשר הדוק וישיר.

הוועד בעמותת "אנוש" הוא הראשון מסוגו בתחום זה של בריאות הנפש וככזה, הקמתו היא היסטוריה וסימן לבאות עבור יתר העמותות והעובדים. זכיתי ליזום את הקמת הוועד וללוות אותו מראשיתו.

המשך…

הגפליטעפיש של אברהם אבינו- חניאל אלמקייס

בצעירותי, נהגתי ללכת לבני עקיבא. בימים ההם, עוד לפני שקול האישה הפך להיות ערווה, תנועת הנוער הדתית, היתה מקום של אינטגרציה חברתית, תרבותית ודתית. אחת החוויות שיותר זכורות לי נקראה "שבת אירוח". במסגרת זו, מידי שנה, התקיימה שבת שבה כל חברי הסניף המקומי שמו פעמיהם לעיר אחרת, שם התארחנו אצל חניכי הסניף המקומי. בהמשך אותה שנה, התקיימה שבת גומלין. מבין כל ההתארחויות ההדדיות, זכורה לי אחת במיוחד, אשר התקיימה באחת השכונות הירושלמיות. באותם ימים, הסניף שלנו הורכב בעיקר מיוצאי עדות המזרח, בעוד הסניף המארח היה הנגטיב העדתי שלנו. עבור רובנו, אותה שבת, זכורה כחוויית הגפילטע-פיש הראשונה שלנו, חוויה שעמדה במוקד השיחות בינינו זמן רב לאחר מכן.

המשך …

פתאום קם אדם בבוקר ומחליט שינוי חברתי-צוות המרכז

הקיץ נוכחנו בתופעה מדהימה: אלפי אנשים יצאו את בתיהם ודרשו שינוי. אך בין אם נחזק או נבקר את מחאת האוהלים של קיץ 2011, קשה שלא לתהות: איך קם האוהל הראשון? מה גרם לראשי המאבק להקים אוהל ולהעיר את המדינה כולה? איך מתחיל שינוי חברתי ? דפני ליף ושותפיה כאברהם אבינו, ערערו על הסדר הקיים ואמרו שאפשר וצריך אחרת .

מדרש בראשית רבה (יב,א) מתייחס לשאלה זו. המדרש תוהה מדוע הנער אברם הופך בבוא היום לאברהם אבינו, מייסד העם היהודי. המדרש מתייחס לציווי שהוא המעשה המנהיגותי הראשון, האוהל הראשון בשדרה, הציווי" לך לך מארצך".אברם מצווה לצאת מביתו, מארצו, מאזור הנוחות שלו לארץ לא נודעת, "אל הארץ אשר אראך".

המשך …

נשים עושות שלום- סרח בת אשר- גלית סעדה-אופיר ז"ל

 

"ואני עושה שלום": סרח בת אשר מונעת מלחמה- גלית סעדה-אופיר ז"ל (מתוך הספר א-מיתיות)-

סרח בת אשר (כשמה במדרש, או שרח בת אשר כשמה במקרא) הייתה אחת מנכדותיו של יעקב. שמה של סרח מופיע לראשונה בספר בראשית (מו: יז) כאחת מבנות משפחת יעקב שהשתתפה בהגירתה של המשפחה למצרים. אזכור שמה במקביל לשמות בניו של אשר מרמז על חשיבותה ועל משקלה הסגולי יוצא הדופן לא רק במשפחת יעקב, אלא אף בכינונה של הקהילה העברית במצרים ולאחר מכן. מקובל לחשוב שבעקבות זאת זכתה סרח לחיי נצח. אריכות ימיה של סרח מאפשרת לה להיות עדה לאירועים היסטוריים בחיי הקהילה העברית ולקחת בהם חלק חשוב .

המשך …

א-מיתיות:צדק חברתי,מגדר ומדרש-

הזמנה לערב השקה ב"תמול שלשום"

הציבור הרחב מוזמן לערב השקת הספר : א-מיתיות -צדק חברתי, מגדר ומדרש.

שיצא לאור בהוצאת "ידיעות אחרונות" ו"ממזרח שמש".

הערב יתקיים ב"תמול שלשום" מסעדה, בית קפה חנות ספרים, יואל משה סלומון 5 ירושלים.

13.12, יז' כסלו, בשעה 19:00.

בין האורחים בערב יהיו :

אלמוג בהר ואסתר עילם – כותבים בספר ותשוחח איתם תמי מולד חיו – פעילה חברתית.

המשך …