רוצים שנגיע להעביר אצלכם/ן בית מדרש חברתי?

מרכז ההדרכה של "ממזרח שמש-כל ישראל חברים" מהווה מקום מפגש פיזי, רגשי ורוחני בין זהויות שונות במרחב הישראלי והיהודי. במפגש נעסוק בבירור זהות, במנהיגות עצמית וחברתית, בהרכב החברה הישראלית, ועוד; כל זאת באמצעות פגישה חווייתית, אישית וקבוצתית, עם מקורות יהודיים וישראליים מתקופות שונות וברוח חכמי יהדות ארצות האסלאם.

אנו מאמינות/ים כי באמצעות שינוי התודעה הישראלית הרחבה, ע"י הפרטים והמגוון האנושי המרכיב את החברה, ניתן לעשות שינוי חברתי ולהפוך את המקום בו אנו חיות/ים למקום שמכיל זהויות שונות ומעניק לכולן מקום שווה.

מרכז ההדרכה מספק סדנאות, סמינרים, ימי עיון, קורסים, הרצאות וסיורים- לקהלים שונים ומגוונים: סטודנטיות/ים, א/נשי חינוך, הורים, ש"שינים, מכינות קדם צבאיות, מכינות בוגרות/ים, מדריכים/ות בתנועות הנוער השונות, רבני קהילות, תלמידי/ות תיכון וחט"ב, עובדים/ות סוציאליים/ות, עובדות/ים עם א/נשים בעלי/ות צרכים מיוחדים, משרתי/ות כוחות הבטחון, בני/ות שירות לאומי ועוד.

הסדנאות מותאמות לקהל היעד, ונבנות לפי צרכי המקום ומאפייניו.

אנו פועלות/ים בכל רחבי הארץ- ישנה אפשרות שנגיע אליכם/ן, או שתגיעו להתארח אצלנו (בתי המדרש שלנו ממוקמים בירושלים ובחולון).

צרו קשר- עוד היום, עם סיגל אברהם, מנהלת מרכז ההדרכה, במייל sigal@mizrach.org.il  או בטלפון 058-6518290.

רביד כהן

ממזרח שמש > מבט אישי  > רביד כהן

רביד כהן

שמי רביד כהן-חגי, נשואה ואימא לשלושה ילדים מקסימים. נולדתי וגדלתי בנתניה למדתי בבי"ס שז"ר ולאחריו בתיכון טשרניחובסקי בעיר. מתגוררת כיום במושבה זכרון-יעקב.

לאחר שירותי הצבאי, למדתי באוניברסיטת חיפה את התואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות בטיפול משפחתי. עיקר עבודתי היא טיפולית ואני מרגישה שהיותי מנחה בבית המדרש "ממזרח שמש" מעמיק ומשובב את החלקים הרוחניים בעבודתי ובחיי בכלל.

את השכונה שלי אני זוכרת כערב-רב של תרבויות, מסורות וקהילות שיצרו קשת רבגונית מרתקת של אנשים וקבוצות.
גדלתי בבניין ובו יותר מחמישים (!) משפחות שהגיעו ממקומות מאוד שונים והתמודדו עם חיים כל כך דומים.
תמיד התרחשו בשכונה אירועים וסיפורים מעניינים המתבלים את החיים ואף פעם לא היה משעמם. אני מרגישה שקבלתי בילדותי שיעור חשוב בהכרת החברה הישראלית על רבדיה וגווניה ושרכשתי סבלנות עמוקה וכבוד אמיתי לשונה ולאחר ממני.
אני מגדירה עצמי כמסורתית ושמחה על אפשרותי לבחור את המסורות שנכונות למשפחה שלי ברוח בית-סבא מצד אחד, וברוח ליברלית-פמיניסטית מצד אחר.
יהדות חברתית היא בעיניי פתיחות וראיית האחר, פקיחת עיניים ותפיסת אחריות על מצוקות וסבל שמתקיימים סביבנו (ולא רק)
תוך השתדלות לתקן ולהפיץ טוב במילים ובמעשים גם יחד.
יש הרבה מסורות שהנחילו לי סבי וסבתי שעלו ממרוקו: החגים עם הריחות, הטעמים והמנהגים, הכנסת האורחים החמה, טקסים של מעברי חיים.
מסורת אחת חביבה וסמלית בעיניי היא שסבתי הייתה שופכת כוס מים אחר ילד/נכד שיוצא מביתה לצבא/לנסיעה ארוכה
סגולה לכך שתהא לו הדרך פתוחה וזורמת כמים. מעשה קטן עם נשמה ואהבה יתירה מבית סבתא.