רוצים שנגיע להעביר אצלכם/ן בית מדרש חברתי?

מרכז ההדרכה של "ממזרח שמש-כל ישראל חברים" מהווה מקום מפגש פיזי, רגשי ורוחני בין זהויות שונות במרחב הישראלי והיהודי. במפגש נעסוק בבירור זהות, במנהיגות עצמית וחברתית, בהרכב החברה הישראלית, ועוד; כל זאת באמצעות פגישה חווייתית, אישית וקבוצתית, עם מקורות יהודיים וישראליים מתקופות שונות וברוח חכמי יהדות ארצות האסלאם.

אנו מאמינות/ים כי באמצעות שינוי התודעה הישראלית הרחבה, ע"י הפרטים והמגוון האנושי המרכיב את החברה, ניתן לעשות שינוי חברתי ולהפוך את המקום בו אנו חיות/ים למקום שמכיל זהויות שונות ומעניק לכולן מקום שווה.

מרכז ההדרכה מספק סדנאות, סמינרים, ימי עיון, קורסים, הרצאות וסיורים- לקהלים שונים ומגוונים: סטודנטיות/ים, א/נשי חינוך, הורים, ש"שינים, מכינות קדם צבאיות, מכינות בוגרות/ים, מדריכים/ות בתנועות הנוער השונות, רבני קהילות, תלמידי/ות תיכון וחט"ב, עובדים/ות סוציאליים/ות, עובדות/ים עם א/נשים בעלי/ות צרכים מיוחדים, משרתי/ות כוחות הבטחון, בני/ות שירות לאומי ועוד.

הסדנאות מותאמות לקהל היעד, ונבנות לפי צרכי המקום ומאפייניו.

אנו פועלות/ים בכל רחבי הארץ- ישנה אפשרות שנגיע אליכם/ן, או שתגיעו להתארח אצלנו (בתי המדרש שלנו ממוקמים בירושלים ובחולון).

צרו קשר- עוד היום, עם סיגל אברהם, מנהלת מרכז ההדרכה, במייל sigal@mizrach.org.il  או בטלפון 058-6518290.

חיה נאמן

ממזרח שמש > ארכיון  > חיה נאמן
חיה נאמן

חיה נאמן

נשואה + ארבעה. נולדה וגדלה בנתיבות. עשתה שירות לאומי בנתיבות למדה לימודי BA ותעודת הוראה בתנ"ך ומשאבי למידה והמשיכה ללימודי MA בניהול ארגונים ומלכרי"ם. עבדה במרכזים פדגוגיים, ובהשתלמויות מורים במסגרות חינוכיות ופרטיות. עובדת בנוסף כמנהלת התוכן של האתר החדש של כי"ח ומנחת הורים.

נמצאת בממזרח שמש 9 שנים כמפתחת חומרי לימוד ומזה כשנה מנהלת את המחלקה. "חומרי הלמידה הם התורה הכתובה של השפה היהודית חברתית של ממזרח שמש". במחלקה כותבים את מערכי השיעור שמועברים בקבוצות הלומדות, והיא מתפתחת ומשתנה בהתאם לצרכים. המערכים עוסקים בתכנים הדנים בערכים חברתיים, יהדות שבמרכזה יחס לאחר, פערים חברתיים והדרה חברתית. התכנים מותאמים לממזרח שמש ולחזונו, כזה המחבר את הדורות קדימה ואחורה בזמן. כתיבת החומרים והפקתם הם תהליכים מורכבים וארוכים במחלקת פיתוח החומרים של ממזרח שמש מקפידים על כל שלב בכתיבה ובהפקה ושומרים על עבודה איכותית ללא פשרות בבחירת הטקסטים בבניית המהלך ובהפקה.

הגעתי לממזרח שמש בזכות התחום המקצועי ונשארתי בשל הערכים ותפיסת העולם שממזרח שמש מציעה לחברה הישראלית. כ"נתיבותית" גדלתי בחברה ומשפחה חזקה עם מנהגים משמעותיים שמלווים אדם בכל רגע בחייו ונותנים חווית עוגן ומחוברות למקום ולמשפחה, ולכן לא חוויתי תחושה של הדרה. כיום אני מבינה את התהליכים החברתיים המדירים שפעלו גם על המקום בה גדלתי ועל אנשיו.

ממזרח שמש בשבילי הוא בית ומשפחה, אנשים נפלאים שאין למצוא כמעט בשום מקום אחר.