רוצים שנגיע להעביר אצלכם/ן בית מדרש חברתי?

מרכז ההדרכה של "ממזרח שמש-כל ישראל חברים" מהווה מקום מפגש פיזי, רגשי ורוחני בין זהויות שונות במרחב הישראלי והיהודי. במפגש נעסוק בבירור זהות, במנהיגות עצמית וחברתית, בהרכב החברה הישראלית, ועוד; כל זאת באמצעות פגישה חווייתית, אישית וקבוצתית, עם מקורות יהודיים וישראליים מתקופות שונות וברוח חכמי יהדות ארצות האסלאם.

אנו מאמינות/ים כי באמצעות שינוי התודעה הישראלית הרחבה, ע"י הפרטים והמגוון האנושי המרכיב את החברה, ניתן לעשות שינוי חברתי ולהפוך את המקום בו אנו חיות/ים למקום שמכיל זהויות שונות ומעניק לכולן מקום שווה.

מרכז ההדרכה מספק סדנאות, סמינרים, ימי עיון, קורסים, הרצאות וסיורים- לקהלים שונים ומגוונים: סטודנטיות/ים, א/נשי חינוך, הורים, ש"שינים, מכינות קדם צבאיות, מכינות בוגרות/ים, מדריכים/ות בתנועות הנוער השונות, רבני קהילות, תלמידי/ות תיכון וחט"ב, עובדים/ות סוציאליים/ות, עובדות/ים עם א/נשים בעלי/ות צרכים מיוחדים, משרתי/ות כוחות הבטחון, בני/ות שירות לאומי ועוד.

הסדנאות מותאמות לקהל היעד, ונבנות לפי צרכי המקום ומאפייניו.

אנו פועלות/ים בכל רחבי הארץ- ישנה אפשרות שנגיע אליכם/ן, או שתגיעו להתארח אצלנו (בתי המדרש שלנו ממוקמים בירושלים ובחולון).

צרו קשר- עוד היום, עם סיגל אברהם, מנהלת מרכז ההדרכה, במייל sigal@mizrach.org.il  או בטלפון 058-6518290.

ליאורה זייתון

ממזרח שמש > ארכיון  > ליאורה זייתון

ליאורה זייתון

נולדה וגדלה במושב כוכב מיכאל שובל. בנעוריה הייתה חניכה מדריכה בתנועת הנוער העובד והלומד, לאחר התיכון המשיכה לשנת שירות בתנועת הנוער העובד והלומד בני המושבים במועצה איזורית גליל תחתון. בשירותה הצבאי שירתה כמורה חיילת, עם בני נוער ביחידה לקידום נוער, בין היתר בהשלמת השכלה לנוער שנפלט ממערכת החינוך. בהמשך פיקדה על כ- 100 מורות חיילות וגרעיני נח"ל באיזור הדרום.

בוגרת תואר ראשון בעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן גוריון בנגב. במהלך התואר עבדה כמדריכה לנערות בסיכון במסגרת בית חם לנערות, בה סיפקו מסגרת אחר צהריים לנערות בסיכון והתנדבה בארגון סטודנטים למען צדק חברתי בפעילות למען עובדות הניקיון באוניברסיטה. עם סיום התואר טסה במסגרת משלחת התנדבותית לבנין שבמערב אפריקה לשליחות בחווה חקלאית. שם הקימה קבוצת נשים חקלאיות וקרן להלוואות לנשים. עם שובה לארץ החלה לעבוד כעובדת סוציאלית בתחום הנערות בסיכון בעיריית באר שבע.

בממזרח שמש היא מנחת קבוצת מנהיגות סטודנטים במכללת סמי שמעון, מלבד הנחיית המפגשים היא מלווה וחונכת את חברי הקבוצה – שנפתחה זה השנה. הקבוצה נפגשת אחת לשבועיים, התכנים בהם עוסקת הקבוצה הם לימוד מדרשי של מנהיגות, חינוך, מעורבות חברתית וכד', בנוסף הסטודנטים בקבוצתה מתנדבים בחונכות אישית בתיכון בעיר.

"נפגשתי לראשונה עם ארגון ממזרח שמש השנה בתפקידי כמנחת קבוצת סטודנטים. אני מתחברת לארגון מהמקום האישי שלי כבת לאבא טוניסאי. אני חשה כי בעברי לא נפתחתי למקורות העוסקים בשאלות של זהותי המזרחית, ומרגישה כי החיבור שלי לעולם המזרחי, לזהות המזרחית ולהדרתה בחברה הישראלית הוא מהותי עבורי. בנוסף, אני מתחברת לעולם של עשייה ומנהיגות חברתית ורואה חשיבות בעיקר לעשות זאת בפריפריה. בחמשת השנים האחרונות קבעתי את מגוריי בעיר באר שבע. אני חשה כי ממזרח שמש רואה בפריפריה כמקום אשר ממנו עתידה לצמוח מנהיגות ומעורבות ומכאן החיבור שלי לעשייה זו".