רוצים שנגיע להעביר אצלכם/ן בית מדרש חברתי?

מרכז ההדרכה של "ממזרח שמש-כל ישראל חברים" מהווה מקום מפגש פיזי, רגשי ורוחני בין זהויות שונות במרחב הישראלי והיהודי. במפגש נעסוק בבירור זהות, במנהיגות עצמית וחברתית, בהרכב החברה הישראלית, ועוד; כל זאת באמצעות פגישה חווייתית, אישית וקבוצתית, עם מקורות יהודיים וישראליים מתקופות שונות וברוח חכמי יהדות ארצות האסלאם.

אנו מאמינות/ים כי באמצעות שינוי התודעה הישראלית הרחבה, ע"י הפרטים והמגוון האנושי המרכיב את החברה, ניתן לעשות שינוי חברתי ולהפוך את המקום בו אנו חיות/ים למקום שמכיל זהויות שונות ומעניק לכולן מקום שווה.

מרכז ההדרכה מספק סדנאות, סמינרים, ימי עיון, קורסים, הרצאות וסיורים- לקהלים שונים ומגוונים: סטודנטיות/ים, א/נשי חינוך, הורים, ש"שינים, מכינות קדם צבאיות, מכינות בוגרות/ים, מדריכים/ות בתנועות הנוער השונות, רבני קהילות, תלמידי/ות תיכון וחט"ב, עובדים/ות סוציאליים/ות, עובדות/ים עם א/נשים בעלי/ות צרכים מיוחדים, משרתי/ות כוחות הבטחון, בני/ות שירות לאומי ועוד.

הסדנאות מותאמות לקהל היעד, ונבנות לפי צרכי המקום ומאפייניו.

אנו פועלות/ים בכל רחבי הארץ- ישנה אפשרות שנגיע אליכם/ן, או שתגיעו להתארח אצלנו (בתי המדרש שלנו ממוקמים בירושלים ובחולון).

צרו קשר- עוד היום, עם סיגל אברהם, מנהלת מרכז ההדרכה, במייל sigal@mizrach.org.il  או בטלפון 058-6518290.

אדר תשע"ב / 2012

ממזרח שמש > ארכיון ניוזלייטר  > אדר תשע"ב / 2012

שירת נשים-שפתיה נעות וקולה לא ישמע?!

אלי ברקת

לפני למעלה מעשור, בראשית המסע להחזרת עולם הפיוט לתרבות הישראלית, התכנסו עשרות סטודנטים, חילוניים, מסורתיים, ודתיים, להתנסות ראשונית בפיוט, בשבת אחת של בית הלל, בעין חרוד. להפתעתנו, אחד הפייטנים, שהגיע בלבוש חרדי מלא, ביקש שנשים לא תשרנה בזמן הסדנא שלו. התגובה שלנו כמארגנים הייתה, שכך דרכו של בית הלל בכל מקום, ששומעים גם אל קול הנערה באשר היא שרה, ואין מביישים אדם באשר הוא שם. הוא כשלעצמו, גם הופתע – הוא לא תיאר שהוזמן לשבת פיוט שמכילה גם צעירים בלי כיפות וגם צעירות בגופיות, אבל מכיוון שהסכים ובא, ומכיוון ש"כבוד הציבור" ו"גדול השלום", ו"שיהא שם שמיים מתאהב על ידך", נשאר, ורק ביקש שלא תשרנה בזמן הסדנא שלו…

המשך…

מי מפחד מהבבא סאלי?- אופיר טובול

חמישי בלילה, שיטוט פייסבוק אחרון לפני שינה. אני נתקל באלבום תמונות שהעלתה חברת הכנסת זהבה גלאון לעמוד שלה, בצירוף המשפטים הבאים:

"לפני כמה דקות חשפה כרמלה מנשה ברשת ב', את הפנייה שהגיעה אליי מהוריו של חייל, שהוא ושאר חיילי היחידה בה משרת, חוייבו להשתתף בביקור בקבר הבאבא-סאלי במסגרת הצבא. נראה שבמקום ששר הבטחון והרמטכ"ל יאבקו בהקצנה הדתית, צה״ל מתיישר עם גופים קיצונים שמנסים להנחיל סגידה לקברים ואבנים במסווה של מורשת. זכותו של כל אדם, אם הוא מאמין בכך, להתפלל על קבר הבאבא סאלי ולבקש ברכה, אך לא ייתכן שזה יהפוך לחובה כחלק ממסלול החיילים בשירותם הצבאי. התמונות לעיונכם".

תמונות מהכניסה לציון הבבא סאלי בנתיבות ואפילו תמונת הקבר בכבודו ובעצמו (שצולמו בחשאי!), צורפו במטרה לזעזע ולהוכיח את אמיתות הפנייה. גוואעלד.

המשך …

אסתר המלכה: כוכבת ריאלטי-מירית חייבי-ברק

כשהייתי ילדה, עוד לפני שילדים התחפשו בתחפושות של דמויות מה"אח הגדול", אחת התחפושות הכי פופולארית היתה של אסתר המלכה: שמלה לבנה, מלמלה, כתר על הראש ושרביט.

כשגדלתי משהו בדמות הנוצצת של אסתר החל להיסדק, תהיתי על הפסיביות שלה, כעסתי על המודל הנשי הכל כך כנוע שהיא מייצגת עבורי ובטח שלא הבנתי מה יש בה, בהדסה, שראוי למגילה להיקרא על שמה.

אודה ואתוודה, עדיין קשה לי איתה, עם אסתר. הייתי מעדיפה לצייר אותה היום יותר כפוקהונטס, לוחמת חופש אמיצה, מאשר על הדמות עליה חונכתי: מלכה יפה, עדינה וצייתנית. אך התבוננות מעמיקה יותר במגילה מגלה לי כי אסתר מלמדת אותנו שיעור חשוב בסולידריות וזהות.

המשך …

בימת דיון ראשונה בנושא ערבות הדדית.

הציבור הרחב מוזמן לבימת דיון ראשונה בנושא ערבות הדדית.

יום שלישי, כח שבט, 21.2, מכון כרם, אבידע 7 ירושלים. 19:30.

בפאנל ישתתפו:

אמירה פרלוב- מנהלת ביה"ס  משותף לחילונים ודתיים ,כפר אדומים

דר' מאיר בוזגלו-החוג לפילוסופיה, האוניברסיטה העברית

יהודה מימרן- מנכ"ל כל ישראל חברים

והרב יצחק שוראקי- ראש בית המדרש למנהיגות רבנית-חברתית

 


המשך …

נשים א-מיתיות דורשות שינוי

ממזרח שמש מזמין את הציבור לשיח אחר על צדק חברתי.

בין מדרש לדרישה, בין מיתוס למציאות, בין אחריות למסורת, בין שוויון לצדק.

בהשתתפות: מתי שמואלוף,שהרה בלאו ונעמה קלמן.

אסתר שקלים תקריא משיריה.

הערב יערך בעלמא-בית לתרבות עברית, בצלאל יפה 4 תל אביב.

יום שני, ד' אדר,27.2,  בשעה 20:00.

להזמנת מקומות- 02-6246299

המשך …